Соціально-психологічна служба

Соціально-психологічна служба в навчальному закладі є складовою частиною системи охорони фізичного і психічного здоров′я учнів і діє з метою виявлення та створення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості, забезпечує своєчасне і систематичневивчення психофізичного розвитку дитини, мотивів її поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, статевих та інших індивідуальних особливостей, створення умов для саморозвитку та самовиховання, сприяє виконанню освітніх і виховних завдань навчального закладу.

Знайомтеся — практичний психолог ПТУ№14 смт. Вороновиця

 Поліщук Юлія Сергіївна

Діяльність практичного психолога в училищі — це сприяння особистісному зростанню та професійному становленню учнів. В період навчання здійснюється професійна ідентифікація та професійна адаптація майбутнього спеціаліста. Робота психолога базується на «Положенні про психологічну службу в системі освіти України», нормативних актах Міністерства освіти і науки України, згідно чинного законодавства України. Робота практичного психолога спрямована на адаптацію учня в колективі, професії, його соціалізацію; психологічний супровід навчально-виховного процесу.

Головними формами діяльності практичного психолога є:

  • психодіагностична робота;
  • консультативна робота;
  • корекційно-відновлювальна і розвивальна діяльність;
  • просвіта, навчальна діяльність;
  • організаційно-методична робота;
  • за потребою зв’язки з громадськістю;

Етичний кодекс психолога:

  Дотримуватися умов конфіденційності.

  Не наносити шкоди клієнту.

  Не експлуатувати відносин залежності, що виникають у ході терапії.

  Діяти лише в межах професійної компетенції.

  Спиратися на згоду клієнта, який розуміє суть того, що відбувається та є обізнаним про можливі наслідки.

З 9 по 23 листопада 2016 року Психологічною службою за сприяння Обласної Організації “Джерело Надії проводилися заходи спрямовані на протидію торгівлі людьми, а саме:

Відео-лекторій «Станція призначення —  Життя»,

                             Лекційно — тренінгове заняття на тему: «Торгівля людьми»

                             Настільні Ігри: «Рожеві окуляри», «Галопом по Європам»

                   Тренінгове заняття: «Торгівля людьми – сучасний прояв рабства».

2jZUNAIy1mE
4zC2v5IXo6w
gzDueu97dXw
kkOtEWHpEeg
nHp_X-XjBTQ
xDWcYm-TcqQ
xwYMhW4raag (1)

,

     Шелемба Наталя Аркадівна

     соціальний педагог

Життєве кредо: Aut inveniam viam, aut faciam.  Або знайди дорогу, або проклади її сам.

Педагогічне кредо: Знай дитину! Розумій дитину! Поважай дитину! Будь частиною дитини!

Моя діяльність, як соціального педагога,  спрямована на:

  • формування соціально компетентної особистості;
  • підвищення соціально — психологічної культури всіх учасників навчально — виховного процесу: учнів, педагогів, батьків;
  • здійснення соціально-педагогічного супроводу дітей–сиріт, дітей під опікою, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей – напівсиріт, дітей з неповних сімей, дітей–інвалідів, дітей, які проживають в сім’ях «групи ризику», дітей з багатодітних сімей, учнів, які стоять на внутріучилищному  обліку,  дітей, схильних до правопорушень;
  • сприяння здійсненню превентивного виховання, профілактики злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших узалежнень і шкідливих звичок серед підлітків.

Основні завдання:

  1. Супровід учнів «групи ризику», вивчення їх соціального оточення.
  2. Виявлення несприятливих умов, які зумовлюють відхилення в розвитку

дитини.

  1. Педагогічний супровід та соціальний захист дітей-сиріт та дітей під

опікою, дітей-інвалідів, дітей-напівсиріт, дітей з багатодітних та

неповних сімей.

  1. Профілактика вживання алкоголю, наркотиків та інших шкідливих

речовин, пропаганда здорового способу життя серед учнів закладу.

  1. Профілактика насилля в сім’ї та в учбовому закладі.
  2. Консультативна допомога у професійному самовизначенні учнів.
  3. Забезпечення дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків,  захист їх інтересів у різноманітних інстанціях.
    1. Створення сприятливих умов для фізичного, психічного, соціального і духовного розвитку дітей, забезпечення  їх правового та соціального захисту.
    2. Допомога в розвитку творчих і потенціальних здібностей дітей;

    Морально–етичні принципи діяльності соціально-психологічної  служби:

    • повага до особистості;
    • захист людських прав;
    • почуття відповідальності;
    • чесність та відвертість стосовно клієнта;
    • обережність щодо використання методів і процедур;
    • професійна компетентність;
    • конфіденційність

    За участю соціального педагога організована робота з соціального захисту дітей пільгових категорій, до яких належать:

    — діти, позбавлені батьківського піклування;

    — діти-сироти;

    — діти-напівсироти;

    — діти, реєстрація яких проведена згідно ст. № 135 Сімейного кодексу

    України;

    — діти з багатодітних родин;

    — діти-інваліди;

    — діти, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС;

    — діти з малозабезпечених сімей;

    — діти військовослужбовців, які загинули під час виконання службових

    обов’язків.

2 березня 2020 року у Професійно – технічному училищі №14 смт Вороновиця   було проведено  просвітницько — профілактичний захід  на тему: «Профілактика та запобігання вживання наркотичних речовин в учнівському середовищі»,  який було організовано заступником директора з навчально – виховної роботи – Поліщуком Т.В. спільно з представниками                Міжнародної Антинаркотичної Асоціації – Лопуховим В.О., Налужним М.Д. та майором поліції – Муликом О.О. Із тематичною презентацією виступив капітан поліції – Бойко В.М.

Після показу презентації учні активно задавали запитання, на які отримували чіткі та ґрунтовні відповіді  про кримінальну відповідальність за незаконне зберігання, виготовлення та придбання наркотиків, а також про ту небезпеку, яку вони становлять для молодого організму.

ЗВІТ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

ПТУ №14 смт ВОРОНОВИЦЯ

ЗА 2019 – 2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Протягом багатьох років наше училище не просто існує, а живе цікавим життям, невпинно розвивається, прагне у майбутнє. В ПТУ №14 смт Вороновиця розроблено чітку стратегію створення виховної системи, визначено основні шляхи її становлення, що проваджується через учнівське самоврядування. Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні – важливий шлях та умова залучення учнівської молоді до радикальних перетворень, що відбуваються в нашому суспільстві. Діяльність учнівського самоврядування є досить таки насичена і різноманітна. Основна мета саме нашого учнівського самоврядування полягає  в розвитку  лідерських здібностей та творчого потенціалу учнівської молоді. Всі учні учнівського самоврядування є творчі, здібні, ініціативні, які користуються авторитетом серед однолітків.

У вересні 2019 року відбулися перевибори до учнівського самоврядування. Так, головою штабу самоврядування стала учениця Бойко Марія (учениця ІІ курсу, група №10), голова старостату входить ще до стипендіальної комісії, заступник голови учениця Соболь Анна (учениця ІІ курсу, група № 7), комісія успішності та дисципліни – Тоцька Вікторія та Москальчук Тетяна (учениці І курсу, група №8), комісія трудової діяльності – Мироняк Павло та Осадченко Настя (учні І курсу, група №10), комісія розвитку культури – Бичкова Надія та Здунік Олександра ( учениці І курсу, група №7) , центр боротьби з правопорушеннями – Потапенко Михайло і Гнатко Тарас (учні І курсу, група №6), науково – пізнавальна комісія – Соболь Олена та Мазур Альона (учениці ІІ курсу, група № 11), центр санітарії – Скромна Руслана та Кім Анна (учениці ІІ та І курсу, група № 8 та 7), комісія по роботі з абітурієнтами – Латиш Оксана і Кудрик Анна (учениці ІІ курсу, групи №11),центр турботи та милосердя «Ми не байдужі» — Поліщук Ярослав та Поліщук Богдан (учні ІІ курсу, групи №1), комісія з питань озеленення та дизайну території – Бондаренко Юрій та Тидень Макар (учні ІІ курсу, група №9), комісія з питань дозвілля –  Карпусь Олександр та Ставратій Дмитро ( учні І курсу, групи №5), центр здоров’я та спорту –  Михайліна Ігор та Сокур Андрій (учні І та ІІ курсу, група №1 і № 1).

У центрі діяльності учнівського самоврядування є кожна ділянка роботи чи то виховні заходи, чи то день відкритих дверей, чи то спортивні змагання, чи то туристичний похід, чи рада профілактики правопорушень чи інші заходи, які не проводяться без участі учнівського самоврядування. Учнями регулярно що вівторка проводяться рейди стану санітарної гігієни учнівських кімнат в гуртожитку, а також залучення учнів училища до відвідування гуртків та бібліотеки. Саме завдяки діяльності учнівського самоврядування було проведено безліч цікавих та просвітницько – профілактичних заходів щодо поліпшення рівня освіченості та загальної обізнаності учнів, а саме тренінгові заняття «Поважаючи себе – поважай інших»,  лекція – диспут «Профілактика та запобігання торгівлі дітьми»,  лекційно – тренінгове заняття «Подорожуй безпечно», вечір знайомств «Училище має талант», вечір до дня пам’яті голодомору «Дзвони пам’яті», вечір пам’яті героїв «Небесної сотні», виховний захід «Крути 1917», виховний захід «Що ми знаємо про «СНІД»», виставка плакатів «Підтримка ВІЛ – інфікованих і хворих на СНІД», а також виставка газет на тему «Дитина та її права», і «Ми всі різні, але водночас рівні»,  підготовка інформаційних вісників по – тижнях професії і святкових листівок.

Головне, що до всіх справ залучається все більше учнів, і це дає їм змогу виявити свою позицію, свій талант, свої організаторські здібності, формує почуття відповідальності за доручену справу.

Наше учнівське кредо в закладі: «Навчаємось, розвиваємось,вдосконалюємось» і від щирого серця і вам цього бажаємо! Саме в наших руках зробити сучасну державу європейською та конкурентно спроможною.

Дякую за увагу!